Formål

Kolding kommune har siden 2020 arbejdet målrettet med at sikre et mere fælles og udviklingsorienteret skolevæsen.

Projektet ”Fælles om ledelse” har som ambition at øge kapaciteten til at drive pædagogisk udvikling i Kolding kommune til gavn for elevernes læring og trivsel.
Projektet er udviklet og gennemført i et samarbejde mellem Kolding kommune, AP Møller Fonden, UCL og Mannaz.

Kompetencer til at lede medarbejderes læring og styrke samarbejdet omkring forandrings- og forbedringsprocesser, har været i fokus på skoleledelses- og forvaltningsniveau.

Med ønsket om et mere fælles og udviklingsorienteret skolevæsen har gjort, at der er arbejdet med den ledelsesmæssige sammenhængskraft både vertikalt og horisontalt.

Projektet har haft 5 temaer som omdrejningspunkt:

•     Ledelsesteamet som PLF

•     Brug af distribueret ledelse

•     Brug af data som beslutningsgrundlag

•     Tværgående samarbejde

•     Videndeling