Lego Education

LEGO Maker

Hvis du som en del af din undervisning ønsker at præsentere dine elever for en ekstra spændende læringsdimension, om det er i den fag-faglige undervisning, på fagdage eller som inspirerende og kreativ understøttelse af læringsforløb - så er Lego Education det, du søger efter.
Vi har ca. 4-5000 glade børn og voksne gennem vores LEGO Education om året.

I vores store Lego Education studie tilbyder vi en bred vifte af læringsaktiviteter og undervisning, hvor vi har fokus på 3 hovedområder:

Kodning/programmering
LEGO WeDo 2.0 og Spike Essentials for de helt små og LEGO Spike Prime for 3.-4. klasse og opefter. Vi arbejder med velkendte muligheder og læringsforløb fra LEGO Educations software, men også med kreativ løsning af virkelighedsnære problemstillinger og udfordringer. Vi har altid flere First LEGO League konkurrencebaner opsat hvorpå der kan trænes og konkurreres.

Engineering og Maker-aktiviteter
LEGO Spike Prime, LEGO BrickQ, Lego WeDo 2.0, Lego Story Starter. Her kan vi arbejde med Novel Engineering og andre forskellige design/maker opgaver. Ofte tager vi en scenariedidaktisk tilgang til opgaverne og udfordringerne og arbejder med både "modelbyggere" og "Mesterbyggere"

Trivsel og sociale relationer
"Kan man bygge relationer i LEGO?"
Vi træner gruppedynamik, samarbejde, venskaber, relationer og meget mere i vores LEGO-aktiviteter.
Skal skolens tre 7. klasser slås sammen til to 8. klasser?, så kik forbi og træn klassesammensætning og trivsel med en eller flere sammenhængende LEGO Education aktiviteter.
Intet er umuligt med et drys af fantasi og en håndfuld LEGO klodser.

Dit fag og LEGO education?
Det er intet problem at vinkle dit fag op mod læringsaktiviteter i LEGO education studiet - der er faktisk super let.
Du kan som faglærer altid tage kontakten til konsulenterne på Pædagogisk Center med ønske om en fag-faglig tilgang til læringsaktiviteten. Det kommer ikke til at være fagundervisning som på skolen, men derimod et fokus på at knytte specifikke fagbegreber mv. til øvelserne med konstruktion og kodning. Det kan også være kompetenceløft i gruppearbejde, samarbejde eller generel klassetrivsel.

Besøg i vores LEGO Education univers kan variere meget i længde. Typisk arbejder vi med børn fra 4. klasse og opefter med besøg på 4-5 timer og med de mindre børn 0.-3. klasse med besøg på max 4 timer.
Det skal samtidig med børnene har en lærerig oplevelse også være en god og sjov oplevelse. Det kan godt blive træls at skulle bygge og kode en hel dag (det lyder mærkeligt - men det er vores erfaring).
Hellere booke 2 eller 3 sammenhængende ture end én lang dag.