Digital support

Digital support, både didaktisk og pædagogisk, til skolerne og på tværs i forvaltningen.

Den digitale folkeskole i Kolding Kommune

Folkeskolerne i Kolding Kommune er en del at et stort digitalt fællesskab, hvor alle digitale platforme samarbejder med fokus på at understøtte elevernes læring.

Kolding Kommune har Microsoft 365 som gennemgående produktionsplatform for såvel elever som medarbejdere. Kommunen har valgt læringsplatformen Meebook til at digitalisere arbejdet med læringsforløb, elevplan/status, opgaveportfolio mv. Derudover har kommunen forskellige digitale abonnementer som eksempelvis Skoletube.

For at få disse platforme, programmer og abonnementer til at spille sammen, er konsulenterne på Pædagogisk Center til rådighed. Vi hjælper med rådgivning, vejledning og kompetenceløft for alle medarbejdere og elever på folkeskolerne i kommunen. Det skal give mening og have relevans for både den enkelte skole, men også for den enkelte elevs læring.

Digital support til alle medarbejdere - vi er her for at hjælpe.

Herunder kan man ved at klikke på linkene lære om anvendelse og gode råd for brugen af et par af de digitale værktøjer i Kolding Kommune.

Husk at vælge tilbageknappen for at komme tilbage til denne side - linket åbner desværre i samme fane som hjemmesiden.

Microsoft 365 og Meebook har udviklet sig en del under nedlukningsperioderne i skoleåret 2020-21. Derfor skal de nedenstående materialer betragtes som vejledende - nye funktioner kan læses under "Onlineundervisning".

Microsoft teams     Digitale afleveringer i O365     Opgaver i meebook

Kom i gang med O365     Værktøjerne i O365