Udlån af kanoer

Kolding Naturskole administrerer 12 kanoer, som skoler kan låne til kanoture på Kolding å.

Kanoerne kan bookes af lærere og pædagoger via Fællessamlingen: Cicero Surf (cicero-suite.com)

Turlederen står selv for at afhente kanoerne, som er placeret på 2 trailere med 6 kanoer på hver.

Forudsætninger for at låne kanoerne er, at turlederen (læreren eller pædagogen) er ansvarlig for sejladsen, og har gennemført Kolding Kommunes kanokørekort, som er et kursus i brug af kanoerne, indsigt i lokale forhold langs åen, og et oprids af regler på området.

Kanokørekortet gælder i 5 år og kurset udbydes af Kolding Naturskole.

Endvidere skal turlederen have bestået Kolding Kommunes bassinlivredderprøve eller åbent vand-livredderprøve for undervisere. Bassinlivredderprøven modtager alle lærere og pædagoger i Kolding Kommune, som har svømmeundervisning. Åbent vand-livredderprøven udbydes via Pædagogisk Center efter behov.

Turlederen SKAL endvidere udfylde en sejladsinstruks/sikkerhedsinstruks for hver planlagte sejlads. Den kan downloades på Søfartsstyrelsens hjemmeside. Her fremgår også reglerne for sejlads med skoleelever. Sikkerhedsinstruks (institutionssejlads) | Søfartsstyrelsen (soefartsstyrelsen.dk)

Kolding Naturskole har forfattet et brev, som turlederen kan bruge til information om kanosejladsen til forældre. Se pdf.

Hvis en skolelærer eller pædagog skulle være uddannet kanoinstruktør efter kanosamrådets normer, er dette kursusbevis selvfølgelig også gældende, og kan give adgang til lån af kanoerne.

Spørgsmål til kanoerne kan i øvrigt rettes til Naturvejleder, Rune Kjærgaard Lange.

Forældreblanket og sikkerhedsinfo (kano)

Shape Created with Sketch.