Hvordan låner man?

Da vi ofte står i en vejledningssituation, er den letteste måde at få kontakt til os ved at sende en mail. Vi bestræber os på at besvare henvendelser hurtigst muligt, helst samme dag, men det hænder, at der går nogle dage. Vore kontaktoplysninger kan findes under punktet kontakt.

Udlån af naturskoler kan i store træk deles i følgende grupper.

• Udlån af naturskoler til sociale klassearrangementer for kommunale skoler foregår ved at skolens kontor eller en lærer tager kontakt til Kolding Naturskole for at planlægge arrangementet.
  • Udlån til godkendte foreninger i Kolding Kommune. Foreningen kontakter Kolding Naturskole for at planlægge arrangementet.
  • Udlån til private skoler. Det forudsættes, at den pågældende private skole har indgået en samarbejdsaftale med Kolding Naturskole. Af samarbejdsaftalen fremgår det hvordan man booker en naturskole.

Hvis naturskolen skal bruges til et offentligt arrangement, som der annonceres for, eller der er mere end 50 deltagere, skal der søges om tilladelse til arrangementet. Dette gøres vha. selvbetjeningsløsningen ”ansøg om tilladelse til offentligt arrangement” (er man i tvivl, så ret henvendelse til Pædagogisk Center).

Man kan forestille sig en kommunal institution f.eks. sundhedsområdet, der booker det til et offentligt forebyggelses arrangement eller en skole/klasse, der booker det til et arrangement, hvor der nemt kan komme over 50 deltagere, hvis det er med forældre og søskende.