PC Logo

Naturen i dagtilbud

Kolding Naturskole faciliterer en stor grejbank på vegne af de kommunale børnehaver, vuggestuer og dagplejere. Grejet kan lånes af kommunens intuitioner og understøtter aktiviteter inden for natur, udeliv og science, som har ophæng i de pædagogiske lærerplaner.

Alle institutioner i Kolding har en ansvarlig tovholder for ”Natur, udeliv og Science”. Denne ansvarlige er sat grundigt ind i hvordan den enkelte instruktion kan låne grej. Netværket mødes to gange om året til nogle netværksdage/kursusdage, som Kolding Naturskole faciliterer.

Oversigt over grej, der kan lånes, kan findes på Cicero-surf. I søgefeltet skrives ordet ”Naturskolen” og en lang liste kommer frem af Kolding Kommunes grej til daginstitutioner.

Sanne Pia Madsen er naturkonsulent for børnehaverne i Kolding, og står for at opdatere grej, vedligeholde grej og holde overblik. Spørgsmål angående dette kan rettes til hende.

Derudover tilbyder Kolding Naturskole, naturvejledning til børnehaverne i Kolding ved naturvejleder, Rune Kjærgaard Lange. Han kan bookes til arrangementer på naturskolerne eller på institutionernes egne matrikler eller ønskede naturområder. Et overblik over forskellige emner Rune kan komme ud og undervise i kan findes på ”Skoletjenesten.dk/Kolding Naturskole”.

Børnehaverne kan også på egen hånd låne Kolding Naturskoles naturskoler til en dag i naturen; Naturskolen Perlen, Skibelund Naturskole eller Marielund Naturskole. Naturskolerne bookes ved at skrive til Rune Kjærgaard Lange.

Naturvejleder Naturkonsulent til børnehaver
Rune Kjærgaard Lange Sanne Pia Madsen