Naturvejledning i skolen

Kolding Naturskole tilbyder naturvejledning til alle Koldings kommunale folkeskoler.

Undervisningsforløbene tilrettelægges sammen med skolernes daglige undervisere, så naturvejledningen understøtter de emner børnene i forvejen arbejder med. Det er oplagt at planlægge fagdage sammen med Kolding Naturskole.

Undervisningen kan foregå på en af vores tre naturskoler. Naturvejlederen kan også komme til jer på jeres matrikler, eller på et ønsket naturområde i kommunen.

Alle lærere og pædagoger er velkomne til at rette henvendelse, så vi sammen kan tilrettelægge en dag i naturen, som understøtter den læring, der i forvejen er planlagt.

Kolding Naturskole har i forvejen tilrettelagt nogle koncepter, som kan ses herunder. Skriv eller ring, hvis du ønsker at booke.

Kolding Naturskole understøtter i øvrigt naturfagsundervisning på specielle nationale dage/event.

Vi er en del af naturvejlederforeningens ”Krible Krable” projekt for børnehaver og indskolingen.

Vi understøtter at gennemføre Astras ”Masse eksperiment”.

Vi understøtter skolernes årlige Naturvidenskabsfestival i uge 39.