Hvem kan låne?

En typisk låner af Naturskolens faciliteter er en skoleklasse, som sammen med en lærer og en naturvejleder er på en naturskole i 3-7 timer. Derudover bruges naturskolerne også i skolernes sociale arbejde, hvor måske et forældreråd arrangerer en eftermiddag eller aften for eleverne, deres søskende og forældrene.

Desuden har vi nogle eksterne brugere/foreninger. Men fælles for disse er, at det skal være godkendte foreninger i Kolding Kommune og de planlagte aktiviteter må ikke være i konkurrence med eksempelvis caféer og lignende.

Endvidere bruges Naturskolens faciliteter også nogle gange af private skoler i Kolding Kommune - dog skal der indgås en samarbejdsaftale mellem den private skole og Kolding Naturskole.